Introductieavond Alpha-cursus

Hoflaan 1, Rotterdam

Evenement type

Kaart wordt geladen...

In januari 2013 gaat er weer een Alpha-cursus van start in de Hoflaankerk!
De Alpha-cursus biedt in een reeks (donderdag)avonden en 1 dag een vrijblijvende kennismaking met het christelijk geloof. Onderwerpen die onder andere aan bod komen zijn ‘Wie is Jezus?’, ‘Wat is bidden en hoe doe je dat?’ en ‘Bijbellezen: waarom en hoe?’. Elke avond begint met een maaltijd en daarna wordt er met elkaar een onderwerp besproken en uitgediept. De deelnemers gaan vervolgens in kleine groepjes uiteen om verder te praten.

Naast een eerste kennismaking met het christelijk geloof is de cursus ook heel geschikt voor eenhernieuwde kennismaking met het geloof. Om allerlei redenen kunnen mensen de kerk verlaten hebben, en toch laten vragen rond geloven hen niet los….  De Alpha cursus geeft de mogelijkheid om de ‘basics’ van het christelijke geloof opnieuw te ontdekken!

De eerste avond is geheel vrijblijvend, daarna kunnen de cursisten beslissen of ze door willen gaan of niet. De cursus wordt gegeven in een ongedwongen en open sfeer. Deelname aan deze cursus is gratis!

Op donderdagavond 17-1 zal er een kennismakingsavond zijn, zonder maaltijd. De volgende avonden starten we wel met een maaltijd: 24-1, 31-1 , 7-2, 14-2, 21-2, 7-3, 14-3, 21-3. Daarnaast nemen we een hele (zater)dag om elkaar beter te leren kennen en een onderwerp uit te diepen, dat wordt 16-2.

Jong of oud, gelovig of niet-gelovig, vragen of twijfels, iedereen is van harte welkom! Voor meer info en opgave, neem contact op met:  ([email protected] of 06-57993652)