Serve the City (‘dien de stad’)

Serve the City Rotterdam zet christenen en kerken in Rotterdam aan om zich in te zetten voor hun stad. Met Hemelvaart wordt er jaarlijks in verschillende wijken in Rotterdam de ‘Serve the City Hemelvaartstactie’ georganiseerd: christenen gaan in hun wijk aan de slag om door allerlei praktische en sociale projecten Gods liefde te laten zien aan de mensen in hun wijk.

De Protestantse Gemeente Kralingen en Hervormd Kralingen West hadden samen met partners in de wijk acties voorbereid:

Op donderdag 5 mei, na een gezamenlijke dienst in de Hoflaankerk, was er een wandeling georganiseerd met een groep bewoners van Verpleeghuis Pniël. Een dag later hebben we de bewoners van Havenzicht een heerlijke warme maaltijd bezorgd en met ze meegegeten. Daarna kregen we nog een rondleiding door Havenzicht. Op zaterdagmorgen is bij Albert Heijn aan de Oudedijk een zeer succesvolle actie voor de Voedselbank gevoerd. Meer dan 11 kratten lang houdbaar voedsel en wasmiddelen kunnen we onder de klanten van het Voedselbankuitgiftepunt in de Hoflaankerk en in Crooswijk verdelen.

Dank aan alle vrijwilligers en partners in de wijk die deze acties mogelijk maakten!